totale anarchie - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van FamilieBenoy - WaarBenJij.nu totale anarchie - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van FamilieBenoy - WaarBenJij.nu

totale anarchie

Door: Sophie

03 Augustus 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Het verkeer in VN is beetje druk en beetje chaos, toch zijn er regels:

1: er zijn geen regels, wel principes!
2: we houden ons in principe aan de principes, maar afwijkend gedrag is toegestaan
3: we rijden rechts, maar niet te rechts, zeg mnaar centrum rechts....
4: voorsorteren doen we ruim van te voren, daarom is het dus handig dat de rest centrum rechts rijdt, zo heb je plek om te spookrijden zonder al te veel gevaar.
5: we toeteren: bij het maken van een maneuver, als we denken dat de ander een maneuver maakt, als we rechtdoor gaan, als we iemand zien die we kennen, als we al een minuut niet hebben geteoterd, als we denken dat we moeten toeteren, als we de toeter even willen testen, .....
6: we rijden niet te snel, ongeveer maximaal 40 per uur
7: we rijden om alle obstakels heen al toeterend, voetgangers lopen rustig door het verkeer heen
8: we vervoeren ALLES op de brommer (foto' s volgen)
9: ronde punten kunnen gebruikt worden, maar je kan ook andersom er omheen rijden, wat je uitkomt, zolang je maar toetert:)

Bram merkt terecht op dat als iedereen zich wel aan de regels zou houden Vietnam een grote file zou zijn, het is dus pure noodzaak die anarchie, we like!

• 03 Augustus 2014 - 09:16

Vroman Loisa:

bedankt Sofhietje voor de boeiende vertellingen,ik lees ze alla dagen opnieuw.Ik ga zo veel mogeljk zwemmen en dikwijls met vrienden iets eten in de Captains Lunch met zicht op het mooie antwerpen;Zal blij zij jullie morgen te horen!Dikke Kussen van oma.