Born to be wild - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van FamilieBenoy - WaarBenJij.nu Born to be wild - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van FamilieBenoy - WaarBenJij.nu

Born to be wild

Door: Sophie

30 Juli 2014 | Vietnam, Hội An

Vandaag een superplezante dag gehad. We zijn met motorbike adventures een brommertocht gaan maken door de achterlanden van Hoi An. Ieder achterop bij een VIetnamese gids, voorop Lee, een Australier op een Minsk 125 cc. Deze brommers werden al voor WOII gemaakt in Duitsland. Na de bevrijding verplaatsten de Russen de hele faqbriek naar Minsk en tot 2000 produceerden ze deze machines zonder enige verandering. Ze rijden prima:)
We krijgen eerst les in opstappen: altijd langs links, rechts zit namelijk de uitlaat: very hot!
De chauffeur mag je op alle manieren vasthouden, behalve aan zijn schouders, daar stuurt hij mee. Je kan je ook aan het bagagarek vasthouden.
Gewoon achterop gaan zitten en relax, deze jongens zijn hier opgegroeid en kennen het verkeer en het gebrek aan regels:)
We stoppen regelmatig voor foto's, koffie, een bezoek aan een militair kerkhof (In Flanders Fields maar dan anders).
Overal waar we langskomen roepen kinderen naar ons en wordt er gezwaaid. We krijgen van Lee veel uitleg, erg leuk! Hij is hier voor een jaar of drie met zijn vrouw, zijn baan is permanente vakantie zegt hij zelf. Dany en ik maken plannen om na ons pensioen hier ook een jaartje te komen....Dany kan dan fietstochten begeleiden, ik Engelse les geven en helpen in de kliniek, dromen....
De gidsen vinden het verhaal van Dany ook weer leuk om te horen, we sluiten af met een heerlijke koele pint! (Ik dan toch...)
Daarna nog wat gewinkeld en oude huizen bezocht in Hoi An. Morgen huren we een brommertje om naar het strand te gaan. Ik las in de lonely planet dat er veel verkopers zijn die je niet met rust laten maar Lee vertelde dat de overheid nu maximaal 5 verkopers toelaat en er op toeziet dat ze niet te opdringerig zijn:) I LIKE!!!!