Saigon Mekong - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van FamilieBenoy - WaarBenJij.nu Saigon Mekong - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van FamilieBenoy - WaarBenJij.nu

Saigon Mekong

Door: Sophie

03 Augustus 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Gisteren een daguitstap naar de Mekong gemaakt, machtige stroom! Ook nu was de logistiek manager met verlof want het ophalen was weer rondjes rijden langs hotels in een voor ons onlogische volgorde. Vervolgens moet je ongeveer twee uur rijden naar My Tho met een stop na ongeveer een uur en half voor koffie en toiletgebruik. 's Avonds doe je dan hetzelfde maar stop je al na een kwartier....de logica ontgaat ons maar we stappen braaf uit en drinken koffie, de lekkerste:)
Vietnam staat in de top drie van koffie exporterende landen, meeste wordt opgekocht door Nescafe.
De Mekong is prachtig, we varen en roeien door kleine met palmen overgroeide kanaaltjes, eten een heerlijke lunch met Mekong vis, zien een levende Tilapia en worden getrakteerd op vers fruit. Het groeit hier zo aan de bomen. We bezoeken een imker en een fabriek waar ze kokosnootsnoepjes maken, mjammie!
's Avonds eten we bij Barbecue GArden, je bestelt vlees en vis en bakt die zelf aan je tafel, erg leuk. Na een uur of zo komt een van de obers nu toch vragen hoe het zit: een Vietnamees uitziende vader, blanke vrouw, twee gemengde kinderen en dan nog een blanke jongen, wat is dit?! Weer veel ah's en oh's als ze Dany's verhaal horen, en meteen wordt het aan iedereen verteld en lachen ze weer vriendelijk.

Wat er ook gebeurt in Viet Nam, er is altijd die stralende glimlach van oor tot oor, en de uitspraak, no worry! Heerlijk!
Vanavond vliegen we al weer terug, het lijkt zo snel gegaan, hebben weer allerlei plannen voor een volgende keer:)