Tay Ninh en Cu Chi - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van FamilieBenoy - WaarBenJij.nu Tay Ninh en Cu Chi - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van FamilieBenoy - WaarBenJij.nu

Tay Ninh en Cu Chi

30 Juli 2016 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Vandaag bistro naar Tay Ninh en Cu Chi. Slechts 100 km....Drie uur heenreis. Na een anderhalf uur wordt er gestopt bij een atelier waar slachtoffers van agent Orange parelmoer inleggen en allerlei mooie dingen maken. Je kan naar het toilet maar het is vooral de bedoeling dat je iets koopt. De gids noemt zichzelf John Wayne want zijn Vietnamese naam onthouden we toch niet. Hij vertelt wat geschiedenis waarbij uiteraard de Amerikanen de volle lading krijgen.
We rijden verder naar Tay Ninh en de Cao Dai tempel. Een godsdienst die is uitgevonden en die een mengeling is van boeddhisme, confucianisme en nog wat. Kleurrijke prachtige tempel waar we een gebed meemaken. Het is een beetje aapjes kijken....ook letterlijk want buiten zitten apen waar we niet dicht bij mogen komen.
Daarna een stop voor een heerlijke lunch en dan naar Cu Chi waar de Amerikanen lelijk hebben huisgehouden. Er is ongeveer 250 km ondergrondse tunnels uitgegraven. Die zijn ongeveer 120 hoog en 80 breed, hoef ik niet in. Dany, Bram en Véronique wel. Onderweg opvallend veel wielrenners op de weg!
Bij terugkomst in het hotel staat Ti Ly ons op te wachten ze nodigt ons uit om morgen te komen lunchen bij haar. Kijken we naar uit.
s 'Avonds nemen we dan de nachttrein naar Dieu Tri en dan door naar Qui Nhon snorkelparadijs!