Avonturen in de grotten - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van FamilieBenoy - WaarBenJij.nu Avonturen in de grotten - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van FamilieBenoy - WaarBenJij.nu

Avonturen in de grotten

11 Augustus 2016 | Vietnam, Hoi An

Vanuit Hoi An met een taxibusje naar Danang en dan de dag trein naar Ding Hoi genomen. Als je Danang verlaat rijd je over de Hai Van pass, een hoge berg met zeer spectaculaire zichten op Danang en de baai. De trein rijdt dar langzaam dus veel kodakmomenten.
In Dong Hoi blijken we een ander hotel te hebben dan gedacht, dat verklaart het gelach van de taxichauffeur. In de auto speelt hij Modern Talking, als we mee neuriën gaat de volumeknop open en zingen we keihard mee, lol.
Het bed is een plank......
Volgende ochtend keurig op tijd opgehaald door Cong, 23 jaar super lieve gids. We hebben een privetour, eerst naar paradise cave dan lunch. Boven onze hoofden is de zipline van 400 m die ons naar the dark cave brengt. Supertof om te doen, je vliegt boven een prachtigerivier zo naar de grot. Nog stukje zwemmen en dan gaan de lampjes op onze helmen aan. We lopen ongeveer een half uur door de grot door smalle doorgangen en glibberige paadjes en komen dan bij het modderbad, Daar drijf je gewoon bijzonder!
We smeren ons helemaal in en als we terug buiten zijn spoelen we de modder af, kanoën naar de water spelletjes, Nog meer ziplines en avonturenbaan. Daarna terug naar Phong Nha, erg gezellig stadje waar we dineren en nog wat drinken bij easy tiger een jeugdherberg....maar dan wel met zwembad! Was toch ff anders in mijn jeugd.....
Het is happy hour dus Bram en ik moeten flink aan het bier. ..
We hebben Cong uitgenodigd en kletsen wat met hem.
Volgende dag nog bezoekje aan Phong Nha cave en dan naar het resort voor anderhalve dag rust. Danny en ik staan om kwart over vijf op voor de zonsopgang.....moooooooooooi!
Bram wordt de hele vakantie al regelmatig gevraagd om mee op de foto te gaan.....een grote westerling met baard.....Het blijft hier bijzonder, af energie mogen de dames of ik er ook op.....
S avonds De nachttrein naar Hanoi......